Volg ons via
 
 

Ooglaseren informatie

Care vision | Geen bril of contactlenzen meer.

Voor de geïnteresseerden met slechte ogen onder ons... Via onderstaande link kom je op de website van Care Vision, een gerenomeerde ooglaser-kliniek. Op deze website staat informatie over de ooglasertechniek en kun je een uitgebreide folder aanvragen:

Care Vision
Geen bril of contactlenzen meer! Reageer snel voor extra informatie over een lasercorrectie!

Je vraag nog niet beantwoord?

Je vraag niet beantwoord? Stel je vraag dan op de HuishoudPlaza vraagbaak en laat onze bezoekers met je meedenken. Het is echt heel eenvoudig en inloggen is niet vereist!


Nuttig? Als je dit artikel waardevol vindt, klik dan links op het +1 icoontje om onze site te helpen.
10 reactie(s)
Milarepa7
Geplaatst op 16-01-2012 om 17:17

@ Miriam op 16-01-2012 om 17.07 uur.

Nog even dit Miriam; als je ouder wordt dan worden je ogen juist minder en het lijkt dan alsof ze beter worden maar ze worden in feite minder. Vraag je oogarts hier maar eens naar.

En nu wil ik er graag over ophouden.

Milarepa7
Geplaatst op 16-01-2012 om 17:11

@ Miriam.

Ieder heeft zo zijn/haar eigen mening over bepaalde dingen. Dat is je goed recht. Tóch is het wel eens goed om je eerst in bepaalde dingen te verdiepen voordat je er een oordeel over velt.

Maar goed. Laten we er maar over ophouden. We worden het toch niet eens. Ieder zijn/haar eigen. Jij hebt jou mening hierover;  ik de mijne.

Groetjes, Milarepa7.

Miriam
Geplaatst op 16-01-2012 om 17:07

Maar Milarepa, als je ouder wordt, wordt de oogsterkte toch altijd steeds "beter"? Tot mijn 25-ste werden mijn ogen steeds slechter en de laatste jaren wordt ik steeds verrast doordat de -sterkte steeds minder wordt. Dus dat is niet zo vreemd.


Overigens is dit artikel al heel oud en niet meer actueel, dus eigenlijk vind ik dat de discussie hier niet thuishoort.

Milarepa7
Geplaatst op 16-01-2012 om 17:05

@ S-je.

...............dat Bates..............................!

Milarepa7
Geplaatst op 16-01-2012 om 17:03

@ Miriam.

Waarom kort door de bocht? Heb je erover gelezen? Ken jij de technieken? Breng jij de oefeningen geregeld in de praktijk? Zo ja, dán kun je pas oordelen. Anders niet. Als je oordeelt terwijl je niets of weinig weet van/over dokter Bates dát is pas kort door de bocht.

Ik doe de oefeningen wél en ben van -7 naar -5 gegaan. Een hele vooruitgang. Binnenkort hoop ik het te kunnen bewijzen want dan moet ik (weer) naar de opticiën voor oogmeting.

S-je
Geplaatst op 16-01-2012 om 13:17

Nu komt weer dat Bates tevoorschijn, net als in het forum laatst. Ik krijg steeds meer het gevoel dat hier reclame gemaakt wordt als ik heel eerlijk ben.

Miriam
Geplaatst op 16-01-2012 om 10:10

Nou, Milarepa. Ik vind het wel erg kort door de bocht. Het lijkt me stug als ik met wat bewegingen en technieken mijn afwijking van -5 kan wegpoetsen.


Ooglaseren lijkt me ideaal, maar ik durf het niet. Gelukkig bevallen contactlenzen me ook goed.

Milarepa7
Geplaatst op 16-01-2012 om 10:03

Ogen zijn een verlengstuk van onze hersenen. Bewijs? Kijk maar eens naar een drugsverslaafde.  Wat tonen de ogen? Kijk maar eens  naar een alcoholverslaafde. Je kunt aan zijn ogen zien dat hij verslaafd (verdoofd van de drank) is.

De cursus "Herleren te zien" van dokter William H. Bates (1860-1931) begint steeds meer vruchten af te werpen.

Dokter Bates heeft aangetoond dat refractiefouten-bijziendheid (myopie) en verziendheid (hypermetropie) astigmatisme en strabismus (loensen) worden veroorzaakt door een abnormale spanning van 1 of meerdere oogspieren.

 Bates bewees en liet zien: Dat wanneer de oogbol door gespannen oogspieren wordt samengeknepen het oog de mogelijkheid verliest om scherp te zien op alle afstanden of om normale convergentie (= samenkomst in één punt) te hebben. Daarom benadrukte Bates dat wanneer iemand zijn oogspieren en visuele systeem blijvend te ontspannen deze persoon na verloop van tijd zijn refractiefout niet meer heeft. Let wel, in het algemeen is dit wél een geleidelijk proces. In tegenstelling met correctieve lenzen vraagt dit wel enige tijd en toewijding om dit te bereiken. Eén van de vele Batesleraren noemt het mechanisme dat je zicht verbeterd "de wet van aanpassing."

Bates benadrukte: Dat de meeste gezichtsproblemen worden veroorzaakt doordat iemand zichzelf onbewust onjuiste gespannen kijkgewoonten heeft aangeleerd. Deze gespannen kijkgewoonten zijn op hun beurt weer veroorzaakt door stress. Vaak weet zo iemand nog wel dat er een periode van stress was toen de ogen minder werden.

Waar het om draait is het wegnemen van de chronische spanning van de oogspieren rondom de oogbol. Dr. W.H. Bates redeneerde dat de enige manier om je gezichtsvermogen op een natuurlijke wijze te verbeteren is om 2 dingen te doen: A. De correcte kijkgewoonten opnieuw leren te begrijpen. B. De ongewenste oogspierspanning te ontspannen. Gezondheidsbewegingen en technieken dienen om het visuele systaam  ontspanning te geven.

Ondertussen komen er steeds meer ooglaserklinieken, goed voor de economie!!.

 

 

S-je
Geplaatst op 14-01-2012 om 17:36

Mijn man heeft 5 jaar geleden zijn ogen laten laseren bij een erkende kliniek door een oogarts en hij heeft nooit last gehad. Nog geen seconde spijt van gehad en hij zou het zo weer doen als het nodig was.

Er hebben echter ook "klinieken" bestaan die ooglaseren voor weinig geld aangeboden en uitgevoerd hebben (veel mensen wijken bijv. blijkbaar ook uit naar Tunesië voor ooglaseren omdat het daar extra goedkoop is). Cliënten van die "klinieken" zouden inderdaad last kunnen hebben doordat de behandeling niet volgens de juiste regels en met de juiste materialen uitgevoerd is.

Milarepa7
Geplaatst op 14-01-2012 om 17:05

Steeds meer mensen komen hierop terug wegens allerlei klachten varierend  van droge ogen tot pijn en jeuk.

Laat een bericht achter
De naam die je hier invult wordt weergegeven bij de reactie.
Je e-mail adres is nodig voor het verwerken van de reactie, maar wordt niet getoond op de website.
De veiligheidscode wordt gebruikt om spam tegen te houden. Hiermee kunnen mensen worden onderscheiden van automatische spam scripts.
CAPTCHA Afbeelding
Vul de bovenstaande code hieronder in
Door: 
Datum: 29-01-2006
Hits: 3966
Categorie: 
Handig
Artikel acties:
 Plaats jouw tip
Print Print
 Reageer