Volg ons via
 
Administratiekosten
Je bent nu hier : Forums > In en om het huis > Administratie
Pagina 1 van 3123 > >>
22 Reacties
U bent niet gemachtigd om te reageren.
| Sorteer Berichten:
Printer Vriendelijk
AuteurBerichten
MiriamGebruiker is Offline
Huishoudfanaat
Huishoudfanaat
Posts:4864


--
23 mrt 2010 12:28
    Ik ben nogal geschrokken van ons voorschot voor water en nu ben ik er eens ingedoken. Nu blijkt dat wij per kwartaal maar liefst 15,13 euro aan administratiekosten betalen. Dat vind ik ontzettend veel! Mijn eerste reactie was om dan maar via automatische incasso te gaan betalen, maar ook dat heeft geen nut, want voor de acceptgiro wordt € 1,50 in rekening gebracht. Dat laatste vind ik prima. Maar wat is die 15 euro dan nog? De facturen komen automatisch uit hun systeem. Waarom moet ik daar 60 euro per jaar voor betalen?

    Ben ik nu zo'n zeikerd? 
    EmootjeGebruiker is Offline
    Huishoudfanaat
    Huishoudfanaat
    Posts:12012


    --
    23 mrt 2010 12:40
    Nee, beslist niet, Miriam. Juist dat soort kosten reizen de pan uit. Ik heb ook het idee dat dat soort bedrijven mogen vragen wat ze maar willen.

    Ik meen dat de zogenaamde goedkope energie leverraars ook zulke enorme administratiekosten rekenen. Je bent dus wel goedkoper uit voor gas en licht. Maar aan administratie kosten betaal je het gewoon bij. Ik denk dat het tijd wordt dat de politiek hier zich over gaat buigen. Maar helaas wachten die meestal  tot er mensen in de problemen komen.
    En dan natuurlijk (weer) de bonussen, die moeten toch ergens van betaald worden.Confused.
    Als je denkt dat alles tegenzit,
    denk dan opnieuw.
    BiloeGebruiker is Offline
    Veteran Member
    Veteran Member
    Posts:2265


    --
    23 mrt 2010 12:49
    @Miriam vind het inderdaad ook erg veel administratiekosten. Ik zou als ik jou was een mail sturen waarop je een specificatie vraagt, waarop deze administratie kosten zijn opgebouwd.

    Dat je het erg veel geld vindt en hoe je deze kosten omlaag zou kunnen krijgen. Zal zo eens kijken hoeveel ik betaal... Kom er op terug

    Grz Biloe
    LouiseGebruiker is Offline
    Huishoudfanaat
    Huishoudfanaat
    Posts:7814


    --
    23 mrt 2010 01:19
    Belachelijk zeg... ik vrees dat je als eenling niet zoveel kunt beginnen. Is er nog geen groep mee bezig? Radar, Kassa etc....
    MiriamGebruiker is Offline
    Huishoudfanaat
    Huishoudfanaat
    Posts:4864


    --
    23 mrt 2010 01:47
    Ik ga ze nog een keer mailen. Ik had ze al gemaild, omdat ze zonder toestemming 9,23 euro per kwartaal afschrijven voor een goed doel. Prima initiatief natuurlijk, maar ik kies liever zelf mijn goede doelen. 
    S-jeGebruiker is Offline
    Huishoudgoeroe
    Huishoudgoeroe
    Posts:72842


    --
    23 mrt 2010 01:49
    Ik heb het vermoeden dat er heel veel zomaar op administratiekosten gegooid wordt. Gewoon om meer geld binnen te krijgen. Ik vertrouw dat nooit als er overal maar administratiekosten, honorariumkosten en reserveringskosten voor gerekend worden.

    En dat ze inderdaad een tientje per kwartaal afschrijven voor een goed doel is helemaal belachelijk! Want inderdaad, goede doelen kies je zelf wel uit!

    Hou je ons op de hoogte?
    Groetekes, S-je
    Keep whispering your heartdreams, you never know when your angel is listening.....
    MiriamGebruiker is Offline
    Huishoudfanaat
    Huishoudfanaat
    Posts:4864


    --
    23 mrt 2010 02:38
    Voor de goede-doelen-heffing heb ik om een credit-nota verzocht, maar nog geen reactie ontvangen.

    Ik heb me ook enorm geïrriteerd aan alle extra kosten ivm verhuizing. Voor internet/telefonie/tv/gas en licht. Ik denk dat we in totaal minimaal 100 euro kwijt zijn geweest aan "administratiekosten ivm verhuizing". 

    De administratiekosten vallen in werkelijkheid ook nog eens 19% hoger uit, omdat het ook nog BTW overheen gaat. Administratiekosten van de waterleidingmaatschappij bedragen dus in werkelijkheid bijna 18 euro per kwartaal. Ik vind het echt te gek voor woorden.
    S-jeGebruiker is Offline
    Huishoudgoeroe
    Huishoudgoeroe
    Posts:72842


    --
    23 mrt 2010 02:42
    Belachelijk is dat inderdaad hoeveel kosten ze daarvoor rekenen. Terwijl het vaak het omzetten van een knopje of het wijzigen van 1 veldje in een softwareprogramma is!

    Zo hoorde ik van een vriendin die op een advocatenkantoor heeft gewerkt dat daar ook voor kopietjes die ze zo op een stapel in de kast hebben liggen heel wat geld wordt gerekend. Dan denk je dat het heel wat officieels is wat er per se voor een juridische zaak nodig is en dat ze daar heel wat voor moeten doen en het ligt per 100 stuks op een stapel klaar in de kast. En tjoepa, wordt net zo makkelijk 25 euro voor gerekend om dat kopietje van die stapel te pakken.
    Groetekes, S-je
    Keep whispering your heartdreams, you never know when your angel is listening.....
    CliviaGebruiker is Offline
    Veteran Member
    Veteran Member
    Posts:982


    --
    23 mrt 2010 05:42
    He, interessant. Ik ga ook eens wat rekeningen bekijken.
    chantal002Gebruiker is Offline
    Nieuw Lid
    Nieuw Lid
    Posts:7


    --
    03 aug 2010 11:39
    Volgens mij ben je niet verplicht deze administratiekosten te betalen. Hetzelfde geldt voor incassokosten e.d.
    U bent niet gemachtigd om te reageren.
    Pagina 1 van 3123 > >>


    Nieuwste reacties