Werkindeling Huishoudhulp

Wanneer je een hulp in huis hebt kan het zo zijn dat je af en toe twijfels hebt bij het werk wat wordt verzet, dat kan aan jou liggen omdat je het niet goed inschat hoeveel tijd het werk kost, of het ligt aan onduidelijke afspraken of de hulp doet inderdaad niet genoeg.

Doet mijn huishoudhulp te weinig? Maak een werkindeling samen met je hulp

We kregen meer dan eens de vraag over de hoeveelheid werk die de huishoudhulp verzet. Dit is natuurlijk in te schatten voor anderen, omdat iedereen een ander huis heeft en andere behoeften bij de schoonmaak van het huis. Ook wordt het ene huis wekelijks schoongemaakt, een ander tweewekelijks of maandelijks.

Duidelijke afspraken maken met de huishoudelijke hulp

Door duidelijke afspraken te maken over wat er moet gebeuren voorkom je misverstanden en weet je beter wat je aan elkaar hebt.

  • Maak samen een lijst met welke taken bij het huishdoudelijk werk wat moet gebeuren. Makkelijk voor de hulp (ook als to do list) en makkelijk voor jou uidelijke taken voor het schoonmaakwerk.
  • Ook is het goed om duidelijke afspraken te maken over pauzes, ook dit voorkomt een hoop ergernissen;
  • Ook is het fijn om duidelijke afspraken te hebben over welke dagen de hulp er is.
  • Wie zorgt er voor de schoonmaakmiddelen? De hulp of jij?
  • Kijk eens wat je zelf kan doen in bijvoorbeeld een uur of 2, werk dan wel in een realistisch tempo.

Oplossingen en tips voor hoeveelheid werk van de huishoudhulp

In onze reacties vind je vaak meer mogelijke oplossingen om jouw huishoudelijke problemen te verhelpen. Heb je zelf een goede tip of ervaring? Deel deze dan zeker even met anderen op Huishoudplaza!

Reageren?